Tim tunnel og hans rare tanker

tirsdag, mai 30, 2006

Sykling

Bli med hjem så skal du få se sykkelparken min......Det sjekketrickset funker nok ikke spesielt bra, hvis ikke dama er punsj i huet og digger f.eks. Lance Armstrong da! Da holder det antageligvis med å vise dama det skrubbsåret du fikk den gangen DU var hjelperytter for Lance opp til Alpe D'Huez i 1998 eller no sånt......

Dame eller ike dame, sykling er gøy - og det finnes ikke noe bedre enn å cruise på landeveien med vinden i ryggen og å høre fuglekvitringen! Sånn funker det ute i Europa, her i Norge er fuglekvitringen byttet ut med biltuting!

Sist lørdag var jeg ute på årets lengste tur med jernhesten! Og som vanlig var fuglekvitr...ehh, jeg mener biltutinga der! Det morsomste skjedde et sted mellom Rælingen og Enebakk : opp på siden kommer en liten typ matchbox bil med 2 eldre personer i!! Mann med hatt, stivt blikk rett fram og begge henda på rattet...Som eldre menn - og kvinner gjerne gjør satt han også oppi rattet med stiv rygg!

Ved siden av satt gamlemor, kartleser, sheriff og kort sagt SJEFEN.....Vel, denne spesielle sjefen likte tydeligvis ikke 2 hjulinger på veien - så hun ganske enkelt viste knyttneven sin og slo i vinduet!!!

Utrolig morro å se på. "Slaven" i førersetet så fortsatt rett fram og hadde 100 % sikkert ikke peiling på at det lå 3 syklister ved siden av bilen. Godt at gamlemor passer på..... Resten av sykkelturen hadde jeg denne episoden på netthinnen og glemte nesten at beina etterhvert skrek etter hvile!

Andre episoder er mere morsomme for bilistene! Som f.eks den gangen jeg kom syklende fra Hauketo og skulle opp til Sæterkrysset...Selvfølgelig fikk jeg rødt lys der jeg skulle svinge til venstre - det sto også flere biler i kø allerede. Her er det hjernen tar en liten kortslutning og glemmer å si fra til beina at de må løse ut!!

Og dermed så faller jeg pent og pyntelig i sakte film ( det føltes sånn) over på venstre side, slår meg litt - Men det er stoltheten som får den verste trøkken da folk stikker huet ut bilvinduet, med et smil om munnen og lurer på om det gikk bra.....

Det er i sånne situasjoner man er raskt oppe og forlater åstedet fort, og det skrubbsåret jeg skryter av kom herifra og ikke fra syklinga med Lance.......

Men jeg har vært 2 meter fra han da - i Alpe D'Huez, så det er jo nesten sant......

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden