Tim tunnel og hans rare tanker

mandag, juni 12, 2006

Fotball VM.....

I dag skal jeg banne i kjerka - og snakke om den runde ballen som alle løper etter i disse dager!
De fleste jeg kjenner mener at fotball er bånn i bøtta - og at det er helt håpløst å fly etter en ball, som så etterpå skal plasseres mellom 2 stenger.

Når jeg var liten så kom jeg litt skeivt ut ogg digga mest Jimi Hendrix - det vil si jeg hadde en knallgrønn t-skjorte med bilde av Jimi Hendrix på! Bildet var i plysj og var mest bilde av håret hans! Nå snakker vi i 7 års aldern, og jeg skjønte vel ikke så mye egentlig, men digga nå han allikevel!!

Etterhvert skjønte jeg at Jimi ikke var bra for små barn og oppdaget engelsk fotball. Min første fotballdrakt var Aston Villa. Kule farger, håpløst lag. Etter litt fomling fant jeg laget mitt : LIVERPOOL........
Og det var julekvelden hver gang Liverpool var på tippekampen i sine røde og fine drakter. Nå våknet min interesse for fotball og jeg trodde veien til proffkarriere var kort! Helt feil.

Terminologien best uten ball ble oppfunnet på 70 tallet - og ikke under Drillo. Ikke var det Leo heller, det var Tim!!! Jeg kunne løpe i timesvis uten ball, med ball derimot ble litt verre.
Men øvelse gjør mester og jeg ble sånn passe god etterhvert. Problemet nå var mere at det viktigste var å imponere jentene på sidelinja med heftige dragninger og andre håpløse ting.

Ikke ble det damer av det og ikke fikk jeg spille mye heller etterhvert heller, proffdrømmen var i ferd med og knuses - og livet skulle bli 8 til 4 dager med lite lønn og nix damer : nedtur de luxe......

Trøsten ble tippekampen med øl og potetgull..........Og fra sofaen kan jeg også være verdensmester - uten ball........

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden