Tim tunnel og hans rare tanker

søndag, oktober 15, 2006

Amsterdam maraton - min siste maraton?

Sitter på hotellet i Amsterdam, beina verker og løpeskoa brenner i søplebøtta.......Ooops, må passe på så det ikke blir storbrann......

Min 29 maraton (tror det sånn ca. er det!) - er gjennomført, men gleden er så der! Amsterdam er en fin by og maratonløypa er veldig bra og morsom. Mye å se underveis og ett bra publikum. Været i dag var egentlig helt supert for maraton, bortsett fra at det var en del vind underveis. Jeg har slitt fært de siste ukene med hamstrings problemer og skulle være litt avventende fra start pga det. Til min store glede var ikke hamstringen så gærn som fryktet og livet var egentlig ganske kult! Men nå er det lenge siden jeg har hatt flaks på maraton - og det skulle gå dritt i dag også.........Etter 4-5 km fikk jeg vondt under den ene tåballen - det er ikke bra for tåball løpere som meg. Greide å presse sånn passe allikevel og koste meg langs den fine Amstel elven i hyggelig passiar med en spanjol og en hollender. Tim tenkte han skulle være litt grei så jeg la meg i front av gruppa vår og kjørte på......DUMT.......Tåballen ble bare verre og lyskene begynte å skrangle...de 2 andre sa bare "hasta la vista" og forsvant......Mine problemer ble bare verre og etter 35 km sa lyskene at nok var nok. Som om ikke det var nok så fikk jeg problemer med den hælen også pga korrigert løpesteg med vond tåball. De siste 7 km. ble vonde men jeg presset meg så godt jeg kunne. Men klarte omtrent ikke å løfte beina siden lyskene var så vonde og sleit meg i mål på 3.14. Umiddelbart etter målgang ramlet jeg bare sammen som en potetsekk og måtte bæres inn i legeteltet. Lyskesmertene var så store at det var helt umulig å fløtte beina!!! etter 30 min på feltseng klarte jeg å stabbe meg avgårde......

På metro'n tilbake til hotellet bestemte jeg meg for at jeg skulle kutte alt som het idrett og finne på noe annet gøy, for jeg er møkka lei evig fiasko......
Heldigvis har jeg en bra trener som vet å si de rette tingene, så siste ord er ikke sagt ennå. Men jeg må kjøpe nye løpesko, for de jeg har brenner nå godt!!!

I kveld skal jeg være helt usportslig, sette meg på pub i Red light district og drikke damene fine.......Red Light er forresten ganske morsomt.....Ganske merkelig å se halvnakne damer sitte i sine vindus båser å lokke på gutta.......Og bare for å si det sånn - mange lar seg lokke gitt.....

2 Kommentarer:

  • Hei, synd å høre med løpinga.

    Men jeg synes også at du gjorde deg veldig godt som siste-bakke-inn-mot-mål-heiamann-med-bredt-smil, så det er også en karriere å vurdere...(vi som kommer langt bak teten, synes også det er fint at noen står i løypa sånn inn mot slutten)

    Forresten - har du noen andre A´dam-tips? Jeg skal nemlig til byen kommende helg, men er ikke sååå interessert i vindusdamene.. :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:11 p.m.  

  • Hehe....Takk for det, Camilla......
    Skjønner godt at ikke vindus damene frister. Når det gjelder andre tips - så har jeg bare 1 tips : få med deg kanalene, ta en kanaltur i båt, da får du se mye + at en gåtur rundt og omkring de samme kanalene er også supert!! Misunner deg turen dit, jeg skulle gjerne ha dratt dit igjen jeg!!!!

    Etter Blogger Tim - triathleten som ikke kunne svømme, Klokken 7:33 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden