Tim tunnel og hans rare tanker

tirsdag, oktober 10, 2006

Amsterdam nærmer seg!!!

Jepp, med bare 5 dager igjen, så begynner tankene mine og vandre mer og mer i mot søndagens utfordring! Egentlig er det jo ingen utfordring - for jeg har jo fullført Ironman før i år og det er klart tøffere!
Så sånn sett er søndagen enkel match. Men min gamle og utslitte kropp skrangler litt - og jeg sier som tv reklamen : SKEPTISK! Jeg har nemlig vondt i sittemuskelen, jepp den heter så!!!!
Det er den muskelen jeg bruker når jeg sitter og jeg sitter tydeligvis alt for mye. Sånn blir det når jobben din er å sitte foran en pc å knotte på tastatur dagen lang.

Og den muskelen gjør også vondt når jeg løper og tankene mine dreier seg mye om det for øyeblikket. Men det er bare å trekke pusten dypt når starten går og ikke puste ut før jeg er i mål sånn ca. 13.25 søndag ettermiddag! Etter søndag så har trener'n gitt meg beskjed om å ta treningsfri!!!! Hææ ??? Hva er det???
Er han redd for at jeg skal bli for nærgående så han rett og slett lurer meg??? Eller mener han at jeg trenger en pause for å regruppere, nullstille og samle meg til neste års hardkjør???

Jeg tror forsåvidt det siste - Men om jeg klarer å slappe av gjenstår å se! Kanskje jeg syns det er så deilig å bare ligge på sofaen at jeg rett og slett legger opp? Kanskje jeg selger alt utstyret og kjøper meg golfkøller istedenfor.........Og skal man heretter ha tak i meg så er det bare å oppsøke Bogstad golfbane, se etter han som skriker, banner og slår i hytt og pine.........NB : husk hjelm.......
Egentlig kunne jeg ha tenkt meg og spilt golf, så før eller seinere dukker jeg nok opp på en golfbane.....NB : husk hjelm! Skal bare trene golf på Xbox360 i noen år først!

Men før den tid har jeg mye ugjort på triathlon banen - heldigvis!!! Og på løpebanen. Jeg har 1 mål om å klare 2.40 på maraton før jeg blir 45 år.......Det betyr at jeg nok må stå på i noen år til gitt! Og klarer jeg det ikke så går vel ikke verden under av den grunn! Også hadde det jo vært stilig og fått seg en tur til Hawaii for å kjøre Ironman også.......Men da må jeg trene mye da.....
Tiden vil vise om jeg har motivasjon og ork nok til det........

1 Kommentarer:

  • Det er tydeligvis veldig mange som har dette problemet med sittemuskelen. Dette fordi de allerfleste av oss sitter 10 ttimer dagelig. Jeg har også problemer å er på jakt etter en løsning.

    Etter Blogger GLENN, Klokken 7:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden